Wie zijn we?
De drie leefstijlcoaches coachen u met uw eigen gestelde doelen naar een vitaler leven.
Wat doen we?
Wij helpen zoeken naar geschikte acties op het gebied van leefstijl. Via een telefonisch consult brengen we uw wensen en behoeften in kaart. Denk daarbij aan:
- slaap
- voeding
- beweging
- verbinding
- ontspanning
- alcohol en roken.
Leefstijlgesprek
Artsen kunnen patiënten tijdens een bezoek in het ziekenhuis doorverwijzen naar het leefstijlzorgloket. De leefstijlcoach van dit loket bespreekt met u welke oplossingen er passend voor u zijn als het gaat om leefstijl. Na het leefstijlgesprek kunnen we u verwijzen naar een zorgverlener met wie u samen de gewenste doelen gaat behalen.
Gang van zaken
- Uw zorgverlener stuurt u door naar het leefstijlzorgloket van CWZ.
- Een leefstijlcoach van het leefstijlzorgloket plant een afspraak in voor het leefstijlgesprek.
- U ontvangt een vragenlijst. U vult de vragenlijst vóór het gesprek in.
- Het leefstijlgesprek vindt telefonisch plaats.
- Na het leefstijlgesprek krijgt u passende leefstijlinterventies toegestuurd per mail.
- Samen met u kiezen we de meest passende leefstijlinterventie. De meeste interventies worden door de zorgverzekeraar vergoed.
- Het leefstijlzorgloket meldt u aan voor de gekozen leefstijlinterventie. Er wordt contact met u opgenomen.
- Na 3 weken en 3 maanden neemt het leefstijlzorgloket opnieuw contact met u op. Samen bespreekt u hoe het gaat.
Telefonisch consult
De gesprekken vinden niet in het ziekenhuis plaats, maar door middel van een telefonisch gesprek.
- Zorg dat u voor de afspraak de vragenlijst over positieve gezondheid heeft ingevuld, zodat de gezondheidscoach u gericht kan helpen.
- Het gesprek is geheel vrijblijvend en kosteloos.
Verwijzingen van leefstijlzorgloket
Vanuit het leefstijlzorgloket verwijzen wij patiënten door naar een programma om te werken aan een gezonde leefstijl, denk hierbij aan een diëtist, leefstijlcoach of bijvoorbeeld een buurtsportcoach.