Thuismonitoring na herseninfarct

Na een herseninfarct kunt u inzicht krijgen in uw gezondheidssituatie met behulp van de app CWZ Thuis.

CWZ Thuis - herseninfarct is een app, van de leverancier Luscii, voor thuismonitoring. De app maakt het mogelijk om op afstand mee te kijken naar uw gezondheidssituatie. Dit helpt bij een snelle signalering van klachten als gevolg van uw herseninfarct. Zo kunnen we op het juiste moment de juiste zorg voor u inzetten en hierover samen beslissen.

CWZ Thuis - herseninfarct is onderdeel van uw behandeltraject in CWZ.

Waarom de CWZ Thuis-app?
Met de app CWZ Thuis kan de zorgverlener op afstand uw gezondheid  in de gaten houden. Via de app staat u altijd in verbinding met uw zorgverlener. Dat is prettig als het goed gaat en geruststellend als het nodig is. In de app staan ook artikelen en video’s over het gebruik van medicijnen en gezonde voeding voor meer inzicht en een compleet beeld.

Heeft u direct hulp nodig?
Let op: thuismonitoring is geen vervanging van de spoeddienst. Heeft u direct hulp nodig? Neem dan contact op met uw longverpleegkundigen, huisarts, de huisartsenpost of – als het acuut en ernstig is – 112.

Toon meer

Hoe werkt thuismonitoring na een herseninfarct?

In het programma wordt u begeleid na een herseninfarct. Bij het starten in de app komt u in de instelfase. Hierin leert u veel over uw herseninfarct. Na een aantal weken zal u 1 keer per week of 1 keer per maand (afhankelijk van de ernst van het herseninfarct) worden gevraagd uw gezondheidsgegevens via de app in te sturen.  

Wanneer nemen wij contact met u op?
Als de gemeten gegevens afwijken wordt er binnen 24 uur contact met u opgenomen. U kunt ook zelf een verzoek voor contact via de app indienen. De zorgverlener neemt vervolgens contact met u op. Na 3 weken neemt uw zorgverlener standaard telefonisch contact met u op.

Zo ziet het proces eruit:

  • U vult wekelijks of maandelijks uw gezondheidsgegevens in.
  • Is er een afwijking in uw waarden te zien?* Dan neemt het Thuismonitorings centrum van CWZ of ZZG Zorggroep contact met u op.
  • Dit gebeurt telefonisch. U wordt dan gebeld door een onbekend nummer.

*Er is sprake van een afwijking wanneer er een zichtbare stijging is in uw afgesproken waarden of als er een relevante toename te zien is in uw meetgegevens.

Wat wordt er gemeten?

  • In de app beantwoordt u vragen over zowel uw mentale als uw fysieke gezondheid. Denk aan vermoeidheid, angst of vergeetachtigheid en motoriek en beweging.

Samenwerking ZZG Zorggroep
Voor CWZ Thuis - herseninfarct werkt CWZ intensief samen met ZZG Zorggroep. Als u bekend bent bij de longverpleegkundigen van ZZG Zorgroep, dan zijn zij voor u het eerste aanspreekpunt als uw ingevulde gegevens afwijken.

Hoe starten met thuismonitoring na een herseninfarct?

  • Is uw e-mailadres bekend bij CWZ? Dan ontvangt u een bevestiging op het door u opgegeven e-mailadres. Als uw e-mailadres nog niet bekend is bij ons dan nemen wij contact met u op.
  • Heeft u de e-mail ontvangen? Dan kunt u de app installeren op uw smartphone of tablet.
  • Als u de app heeft gedownload, kunt u starten met de eerste metingen.
  • Na het invullen van de eerste metingen, wordt u op korte termijn gebeld door een medewerker van CWZ voor een intake.
  • Na deze intake kunt u starten met de CWZ Thuis-app.
  • Wilt u meldingen ontvangen wanneer u berichten van uw zorgverlener heeft ontvangen? Geef dan bij instellingen van uw telefoon of in de CWZ Thuis app aan dat u meldingen wilt ontvangen.

Gebruikt u al een andere app van CWZ Thuis?

  • Open de CWZ Thuis app
  • Klik op instellingen rechtsboven in de app. Dit lijkt op een soort wieltje
  • Klik op “Nog een account toevoegen”
  • Voer uw gebruikersnaam in. De gebruikersnaam vindt u in de email met het onderwerp “CWZ thuismeten”
  • Vul de code in die u ontvangt op uw e-mailadres
  • U kunt nu voor verschillende CWZ Thuis programma’s uw metingen insturen. Via de knop “Accounts”, links bovenin het startscherm van de app, kunt u wisselen van programma.

Vragen en contact thuismonitoring na een herseninfarct

  • Heeft u hulp nodig of vragen over de app? Raadpleeg de website www.luscii.com/hulp. Of neem contact op met Luscii via support@verwijder-dit.luscii.com of 085-130 58 51.
  • Heeft u medisch inhoudelijke vragen? Neem dan contact op met de polikliniek longgeneeskunde via telefoonnummer 024 365 82 40. Zij zijn bereikbaar van 8.30 - 12.00 uur en van 13.00 - 16.30 uur. Heeft u levensbedreigende klachten? Bel dan 112.

Het gebruik van de CWZ Thuis-app is niet verplicht.

Eigen risico

De CWZ Thuis (monitoring) app is een onderdeel van uw zorg in CWZ. De kosten hiervan worden ingediend bij uw zorgverzekeraar.

Let op: is uw eigen risico nog niet op? Dan worden deze kosten mogelijk niet vergoed en kunnen ze voor uw eigen rekening komen.

Neem voor meer informatie en vragen over uw eigen risico contact op met uw zorgverzekeraar.

 

Folder

Praktische informatie

Komt u naar CWZ?

Draag bij verkoudheidsklachten, luchtwegklachten en/of griepklachten een medisch mondkapje. Deze liggen bij de ingangen van het ziekenhuis.

Wat neemt u mee?

Bij elke afspraak neemt u mee: een identiteitsbewijs (geldig paspoort, identiteitskaart of rijbewijs), zorgverzekeringspas en een actueel medicijnoverzicht (AMO).

Bereid u goed voor

Bedenk thuis al wat u tijdens uw afspraak wilt vragen. Als u goed op de hoogte bent, neemt u besluiten die passen bij uw persoonlijke situatie. Dit heet samen beslissen.

Melden bij een Meldpunt

U meldt zich voor een afspraak bij een Meldpunt. U kunt zich aanmelden met uw identiteitsbewijs bij een aanmeldzuil of bij een medewerker.

MijnCWZ

Via het beveiligde patiëntportaal MijnCWZ kunt u thuis uw persoonlijke en medische gegevens inzien die bij ons bekend zijn.