Hoe werkt thuismonitoring hypertensie?
In het programma vragen wij u om dagelijks, wekelijks of maandelijks (afhankelijk van de ernst van uw hypertensie) op een vaste dag (maandag of woensdag) uw gezondheidsgegevens via de app in te sturen. Deze gezondheidsgegevens worden op dinsdag en donderdag uitgelezen door de verpleegkundig consulent.
Wanneer wordt er contact met u opgenomen?
Als de gemeten gegevens afwijken wordt er binnen 24 uur contact met u opgenomen. U kunt ook zelf een verzoek voor contact via de app indienen. De zorgverlener neemt vervolgens contact met u op.
Zo ziet het proces eruit:
- Op maandag of woensdag of elke dag vult u de vragenlijst in
- Is er een afwijking in uw waarden te zien?* Dan neemt de verpleegkundige consulent hoge bloeddruk van CWZ contact met u op.
*Er is sprake van een afwijking wanneer er een zichtbare stijging is in uw afgesproken waarden of als er een relevante toename te zien is in uw meetgegevens.
Wat wordt er gemeten?
- Bloeddruk
- Hartslag
- Medicatieschema
- Stappen
- BMI
- Roken
Hoe starten met thuismonitoring hypertensie?
- Is uw mailadres bekend bij CWZ dan ontvangt u een bevestigingsmail op het door u opgegeven mailadres. Als uw mailadres nog niet bekend is bij ons dan nemen wij contact met u op.
- Heeft u de mail ontvangen dan kunt u de app installeren op uw smartphone of tablet.
- Als u de app heeft gedownload, kunt u starten met de eerste metingen.
- Na het invullen van de eerste metingen, wordt u op korte termijn gebeld door een medewerker van CWZ voor een intake.
- Na deze intake kunt u starten met de CWZ Thuis-app.
- Wilt u meldingen ontvangen wanneer u berichten van uw zorgverlener heeft ontvangen? Geef dan bij instellingen van uw telefoon of in de CWZ Thuis app aan dat u meldingen wilt ontvangen.
Gebruikt u al een andere app van CWZ Thuis?
- Open de CWZ Thuis app
- Klik op instellingen rechtsboven in de app. Dit lijkt op een soort wieltje
- Klik op “Nog een account toevoegen”
- Voer uw gebruikersnaam in. De gebruikersnaam vindt u in de email met het onderwerp “CWZ thuismeten”
- Vul de code in die u ontvangt op uw e-mailadres
- U kunt nu voor verschillende CWZ Thuis programma’s uw metingen insturen. Via de knop “Accounts”, links bovenin het startscherm van de app, kunt u wisselen van programma.
Vragen en contact thuismonitoring hypertensie
- Heeft u hulp nodig of vragen over de app? Raadpleeg de website www.luscii.com/hulp. Of neem contact op met Luscii via support@ of 085-130 58 51. luscii.com
- Heeft u medisch inhoudelijke vragen? Neem dan contact op met de polikliniek interne geneeskunde via telefoonnummer 024 365 82 00. Zij zijn bereikbaar van 8.30 - 12.00 uur en van 13.00 - 16.30 uur. Heeft u levensbedreigende klachten? Bel dan 112.
Het gebruik van de CWZ Thuis-app is niet verplicht.
Eigen risico
De CWZ Thuis (monitoring) app is een onderdeel van uw zorg in CWZ. De kosten hiervan worden ingediend bij uw zorgverzekeraar.
Let op: is uw eigen risico nog niet op? Dan worden deze kosten mogelijk niet vergoed en kunnen ze voor uw eigen rekening komen.
Neem voor meer informatie en vragen over uw eigen risico contact op met uw zorgverzekeraar.