Hoe werkt thuismonitoring IBD?
Door thuismonitoring IBD krijgt u op afstand begeleiding. Ook worden uw IBD-klachten in de gaten gehouden. De verpleegkundig specialist neemt contact met u op als dat nodig is.
Rustige of onrustige fase
Bij het starten van de app komt u in de instelfase. Hierin leert u veel over uw ziekte. Ook krijgt u vragen over uw gezondheid. Bijvoorbeeld over uw gewicht, uw ontlasting en de aanwezigheid van rectaal bloedverlies. Afhankelijk van uw klachten wisselt u automatisch van de rustige naar de onrustige fase en andersom. Als u in een onrustige fase zit vragen krijgt u wat vaker (iedere 2 weken) vragen over uw gezondheid. In de rustige fase gebeurt dit om de 13 weken.
Contact
Bij afwijkende gegevens nemen wij op werkdagen binnen 48 uur contact met u op. We kijken dan samen welke zorg op dat moment het beste voor u is. Daarnaast is het ook mogelijk om via de app een bericht te sturen naar de verpleegkundig specialist.
Hoe starten met thuismonitoring IBD?
- Is uw mailadres bekend bij CWZ? Dan ontvangt u daarop een bevestigingsmail van CWZ.
- Heeft u de mail van CWZ ontvangen? Dan kunt u de app installeren op uw smartphone of tablet.
- Heeft u de app gedownload? Dan kunt u starten met de eerste metingen.
- Wilt u meldingen ontvangen wanneer u berichten van uw zorgverlener heeft ontvangen? Geef dan bij instellingen van uw telefoon of in de CWZ Thuis app aan dat u meldingen wilt ontvangen.
Gebruikt u al een andere app van CWZ Thuis?
- Open de CWZ Thuis app.
- Klik op instellingen rechtsboven in de app. Dit lijkt op een soort wieltje.
- Klik op “Nog een account toevoegen”.
- Voer uw gebruikersnaam in. De gebruikersnaam vindt u in de email met het onderwerp “CWZ thuismeten”.
- Vul de code in die u ontvangt op uw e-mailadres.
- U kunt nu voor verschillende CWZ Thuis programma’s uw metingen insturen. Via de knop “Accounts”, links bovenin het startscherm van de app, kunt u wisselen van programma.
Vragen en contact thuismonitoring IBD
- Heeft u hulp nodig of vragen over de app? Raadpleeg de website www.luscii.com/hulp. Of neem contact op met Luscii via support@ of 085-130 58 51. luscii.com
- Heeft u medisch inhoudelijke vragen? Neem dan contact op met Polikliniek MDL via telefoonnummer 024 365 80 70. Zij zijn bereikbaar van 8.30 – 17.00 uur. Na 17.00 uur belt u met de Huisartsenpost. Bij niet spoed gerelateerde vragen kunt u ook een e-consult met de zorgverlener krijgen.
- Heeft u levensbedreigende klachten? Bel dan 112.
Het gebruik van de CWZ Thuis-app is niet verplicht.
Eigen risico
De CWZ Thuis (monitoring) app is een onderdeel van uw zorg in CWZ. De kosten hiervan worden ingediend bij uw zorgverzekeraar.
Let op: is uw eigen risico nog niet op? Dan worden deze kosten mogelijk niet vergoed en kunnen ze voor uw eigen rekening komen.
Neem voor meer informatie en vragen over uw eigen risico contact op met uw zorgverzekeraar.