Hoe werkt thuismonitoring na een herseninfarct?
In de app wordt u begeleid na een herseninfarct. Heirin staan gedurende 3 maanden na ontslag uit het ziekenhuis vragenlijsten voor u klaar. Deze gaan over hoe het met u gaat. U beantwoordt hierin vragen over zowel uw mentale als uw fysieke gezondheid. Denk aan vermoeidheid, angst of vergeetachtigheid en motoriek en beweging. De ingevulde gegevens worden automatisch doorgestuurd naar uw zorgverlener, zodat deze kan zien hoe het met u gaat. Soms nemen we naar aanleiding van uw antwoorden telefonisch contact met u op of sturen we een bericht in de app.
Daarnaast vindt u in de app veel informatie over wat een herseninfarct is en wat de gevolgen hiervan kunnen zijn.
Hoe verloopt de begeleiding?
- U vult iedere 2 weken uw gezondheidsgegevens in gedurende 3 maanden
- Zijn er klachten waarvoor contact nodig is? Dan nemen we telefonisch of via de app contact met u op
- Na 3 maanden hoeft u geen vragenlijsten meer in te vullen, maar kunt u de app wel nog bekijken voor informatie
Hoe starten met thuismonitoring na een herseninfarct?
- Is uw e-mailadres bekend bij CWZ? Dan ontvangt u een bevestiging op het door u opgegeven e-mailadres. Als uw e-mailadres nog niet bekend is bij ons dan nemen wij contact met u op.
- Heeft u de e-mail ontvangen? Dan kunt u de app installeren op uw smartphone of tablet.
- Als u de app heeft gedownload, kunt u starten met de eerste vragenlijsten.
- Wilt u meldingen ontvangen wanneer u berichten van uw zorgverlener heeft ontvangen? Geef dan bij instellingen van uw telefoon of in de CWZ Thuis app aan dat u meldingen wilt ontvangen.
Gebruikt u al een andere app van CWZ Thuis?
- Open de CWZ Thuis app
- Klik op instellingen rechtsboven in de app. Dit lijkt op een soort wieltje
- Klik op “Nog een account toevoegen”
- Voer uw gebruikersnaam in. De gebruikersnaam vindt u in de email met het onderwerp “CWZ thuismeten”
- Vul de code in die u ontvangt op uw e-mailadres
- U kunt nu voor verschillende CWZ Thuis programma’s uw metingen insturen. Via de knop “Accounts”, links bovenin het startscherm van de app, kunt u wisselen van programma.
Vragen en contact thuismonitoring na een herseninfarct
- Heeft u hulp nodig of vragen over de app? Raadpleeg de website www.luscii.com/hulp. Of neem contact op met Luscii via support@ of 085 130 58 51. luscii.com
- Neem dan contact op met de CVA-nazorgverpleegkundige van de afdeling neurologie via telefoonnummer 024 365 78 90. Zij zijn op werkdagen bereikbaar tussen 09. 00-15.00 uur.
- Heeft u levensbedreigende klachten? Bel dan 112.
Het gebruik van de CWZ Thuis-app is niet verplicht.
Eigen risico
De CWZ Thuis (monitoring) app is een onderdeel van uw zorg in CWZ. De kosten hiervan worden ingediend bij uw zorgverzekeraar.
Let op: is uw eigen risico nog niet op? Dan worden deze kosten mogelijk niet vergoed en kunnen ze voor uw eigen rekening komen.
Neem voor meer informatie en vragen over uw eigen risico contact op met uw zorgverzekeraar.