Hulp bij inloggen met DigiD

Alles over inloggen en aanvragen van DigiD! Bekijk de instructievideo's. Ook vindt u hier informatie over het aanvragen en activeren van een DigiD-account en de veelgestelde vragen over inloggen.
Gebruik DigiD app voor inloggen MijnCWZ | CWZ Nijmegen

CWZ adviseert deDigiD app als de gemakkelijkste manier om veilig in te loggen. U kunt inloggen ook inloggen met DigiD met sms-controle.

DigiD aanvragen en activeren

Oefenen met DigiD

Op de website van Steffie vindt u stap-voor-stap uitleg over aanvragen en gebruiken van DigiD, in meerdere talen. U kunt er ook oefenen met inloggen.

Oefenen DigiD met Steffie

Komt u er niet uit? Onze klantenservice helpt u.

Neem contact op met klantenservice​​ bij vragen. Bel op werkdagen van  9:00 - 13:00 uur met telefoonnummer 024 365 73 00.

Of stuur een e-mail naar klantenservice@verwijder-dit.cwz.nl. Vermeld daarbij:

  • wat het probleem is en wanneer het zich voordeed
  • voeg in de mail een schermafbeelding of tekst van de foutmelding toe.

Goed om te weten: Vanwege de veiligheid kunt u (nog) niet inloggen op MijnCWZ als uw BSN-nummer nog niet gecontroleerd is aan de hand van uw paspoort of ID-bewijs.  Meestal is dit gebeurd bij uw eerste bezoek aan CWZ. Krijgt u bij inloggen de melding:  'U bent niet bekend bij dit ziekenhuis'? Dan heeft deze controle niet plaatsgevonden. U kunt bij een volgend bezoek aan CWZ uw ID-bewijs laten controleren bij de registratiebalie.

Waarom moet ik inloggen met DigiD?

In MijnCWZ staan privacygevoelige gegevens. De Wet bescherming persoonsgegevens verplicht ziekenhuizen om deze gegevens goed te beschermen. Daarom kunt u alleen inloggen met DigiD met sms-controle of de DigiD app. Door in te loggen accepteert u de algemene voorwaarden.

Eerste afspraak inplannen met verwijzing van uw huisarts (met Zorgdomein verwijsnummer)

Bent u doorverwezen door uw huisarts en heeft u nog geen toegang tot MijnCWZ? Dan kunt u bij sommige afdelingen een afspraak inplannen met uw Zorgdomein verwijsnummer. Als dit mogelijk is, staat dit op uw verwijzing.  U logt in met uw geboortedatum en het Zorgdomein verwijsnummer. U vindt dit nummer op de verwijsbrief van uw huisarts. Het verwijsnummer begint met de letters ZD. U kunt met een Zorgdomeinnummer alleen een afspraak inplannen en geen andere medische gegevens inzien.

Veelgestelde vragen over in- en uitloggen

Wat heb ik nodig om in te loggen op MijnCWZ?

  • een telefoon, tablet of computer met internetverbinding
  • een DigiD met sms-controle of DigiD app
  • een telefoon om de sms van DigiD te ontvangen of DigiD app te gebruiken.

U hoeft dus geen toegang of account aan te vragen. U kunt direct inloggen.
Wel is het nodig dat uw BSN-nummer eenmalig is gecontroleerd door het ziekenhuis. Meestal gebeurt dit vóór uw eerste bezoek aan CWZ door de patiëntenregistratie.  Krijgt u bij inloggen de melding:  'Het inloggen is niet gelukt. Probeer het later opnieuw of bel onze zorginstelling'? Dan heeft deze controle mogelijk niet plaatsgevonden. Bel dan met de Klantenservice voor meer informatie en hulp. Of vraag het bij uw volgende bezoek aan CWZ bij de registratiebalie.

Hoe kan ik inloggen op MijnCWZ?

Bekijk de uitleg en video's bovenin deze pagina.

  • Klik op de knop 'MijnCWZ' rechtsboven op de website www.cwz.nl. U komt nu op de openbare startpagina van MijnCWZ.
  • Klik op de knop 'Direct inloggen met DigiD'. U komt nu op het invulscherm van DigiD.

Let op: U kunt alleen inloggen via DigiD met sms-controle of via de DigiD app. De DigiD app is de gemakkelijkste manier om in te loggen. Heeft u geen DigiD, geen sms-controle of DigiD app? Dan moet u dit eerst aanvragen bij DigiD. Lees bovenaan deze pagina hoe dat werkt.

Inloggen met DigiD App

  • kies de optie 'met de DigiD app'
  • vul uw DigiD-gebruikersnaam in
  • open de DigiD App op uw smartphone of tablet en scan daarmee de QR-code
  • klik op Inloggen in de DigiD App op uw smartphone of tablet
  • voer uw DigiD pincode in
  • klik op OK en ga terug naar MijnCWZ
  • nu heeft u toegang tot uw medisch dossier in MijnCWZ.

Inloggen met DigiD met sms-controle

  • Kies de optie 'Met een controle via sms'. Vul uw DigiD-gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op Inloggen.
  • U krijgt meteen een sms-bericht met een code op uw mobiele telefoon. Als u geen mobiele telefoon heeft, kunt u de code ook ontvangen op uw vaste telefoon (regel dit op www.digid.nl).
  • Voer de code in op het scherm van uw computer, tablet of telefoon.
  • Nu heeft u toegang tot uw medisch dossier in MijnCWZ.

 

Kan ik inloggen zonder DigiD?

Nee. In MijnCWZ staan privacygevoelige gegevens. De Wet bescherming persoonsgegevens verplicht ziekenhuizen om deze gegevens goed te beschermen. Daarom kunt u alleen inloggen met DigiD via de optie ‘Inloggen met een extra controle via sms’ of via de DigiD App.

Eerste afspraak met verwijzing van uw huisarts (met Zorgdomein verwijsnummer)
Bent u doorverwezen door uw huisarts en heeft u nog geen toegang tot MijnCWZ? Dan kunt u bij sommige afdelingen een afspraak inplannen met uw Zorgdomein verwijsnummer. Als dit mogelijk is, staat dit op uw verwijzing. U logt in met uw geboortedatum en het Zorgdomein verwijsnummer. U vindt dit nummer op de verwijsbrief van uw huisarts. Het verwijsnummer begint met de letters ZD. U kunt met een Zorgdomeinnummer alleen een afspraak inplannen en geen andere medische gegevens inzien.

Waarom is inloggen met extra controle met sms of DigiD App nodig?

In MijnCWZ staan privacygevoelige gegevens. De Wet bescherming persoonsgegevens verplicht ziekenhuizen om deze gegevens goed te beschermen. Daarom kunt u alleen inloggen met DigiD via de optie ‘Inloggen met een extra controle via sms’ of via de DigiD App.

Ik heb geen mobiele telefoon, kan ik toch van de sms-functie gebruik maken om in te loggen met DigiD?

Ja. Ook als u geen mobiele telefoon heeft, kunt u gebruik maken van de sms-functie. U kunt namelijk een gesproken sms-bericht op uw vaste telefoonnummer ontvangen. In Mijn DigiD kunt deze functie instellen. Bij het aanvragen van de controle via sms geeft u een vast telefoonnummer op en kiest de optie 'ik wil gesproken sms-berichten ontvangen'.

Kan ik met één mobiele telefoon voor meerdere DigiD-accounts inloggen?

Nee. Per mobiel telefoonnummer kan slechts één Digid-account gekoppeld worden, voor sms-controle of gebruik van de DigiD App. U kunt sms-controles ook ontvangen op uw vaste telefoonnummer. U kunt deze functie instellen bij het aanvragen van controle via sms bij DigiD.

Ik heb een DigiD met sms-controle of DigiD app, maar ik krijg geen toegang. Hoe kan dat?

Om toegang te krijgen tot MijnCWZ is het nodig dat uw BSN-nummer eenmalig is gecontroleerd door het ziekenhuis. Meestal gebeurt dit vóór uw eerste bezoek aan CWZ door de patiëntenregistratie.  Krijgt u bij inloggen de melding:  'Het inloggen is niet gelukt. Probeer het later opnieuw of bel onze zorginstelling'? Dan heeft deze controle mogelijk niet plaatsgevonden. Bel dan met de Klantenservice voor meer informatie en hulp. Of vraag het bij uw volgende bezoek aan CWZ bij de registratiebalie.

Het lukt niet om in te loggen. Wat nu?

  • Controleer of uw DigiD de optie 'sms-controle' heeft of dat u de DigiD App gebruikt. Is dat niet het geval? Vraag dit dan aan via DigiD.
  • Als uw DigiD in orde is maar u geen toegang tot MijnCWZ krijgt, is mogelijk uw BSN-nummer nog niet eenmalig gecontroleerd door het ziekenhuis. Meestal gebeurt dit vóór uw eerste bezoek aan CWZ door de patiëntenregistratie.  Krijgt u bij inloggen de melding:  'Het inloggen is niet gelukt. Probeer het later opnieuw of bel onze zorginstelling'? Dan heeft deze controle mogelijk niet plaatsgevonden. Bel dan met de Klantenservice voor meer informatie en hulp. Of vraag het bij uw volgende bezoek aan CWZ bij de registratiebalie.
  • Sommige browsers op Android mobiele telefoons ondersteunen de DigiD App niet. Hierdoor krijgt u mogelijk de melding 'DigiD app opent niet'. Op de website van DigiD staat wat u dan kunt doen.
  • Heeft u een juist DigiD en een gecontroleerd BSN? Neem dan contact op met Klantenservice. Bel op werkdagen van  9:00 - 13:00 uur met telefoonnummer 024 365 73 00.
    Of stuur een e-mail naar klantenservice@verwijder-dit.cwz.nl. Vermeldt daarbij:
    • wat het probleem is en wanneer het zich voordeed
    • voeg in een e-mail een schermafbeelding of tekst van de foutmelding toe.

Hoe kan ik mijn BSN-nummer laten controleren om toegang tot MijnCWZ te krijgen?

Bel met de Klantenservice voor meer informatie en hulp. Of vraag het bij uw volgende bezoek aan CWZ bij de registratiebalie.

Hoe kan ik inloggen / afspraak maken met een Zorgdomein verwijsnummer?

Bent u doorverwezen door uw huisarts en heeft u nog geen toegang tot MijnCWZ? Dan kunt u bij sommige afdelingen een afspraak inplannen met uw Zorgdomein verwijsnummer. Als dit mogelijk is, staat dit op uw verwijzing. U logt in met uw geboortedatum en het Zorgdomein verwijsnummer. U vindt dit nummer op de verwijsbrief van uw huisarts. Het verwijsnummer begint met de letters ZD. U kunt met een Zorgdomeinnummer alleen een afspraak inplannen en geen andere medische gegevens inzien.

Hoe log ik uit?

  • U kunt uitloggen uit MijnCWZ met de knop 'uitloggen' rechtsboven in het scherm. Dit is het icoon met een rondje met een verticaal streepje erin. Op de mobiele versie vindt u dit icoon onderaan in het menu.
  • Log altijd uit voordat u de computer afsluit, zo beschermt u uw gegevens. Sluit al uw vensters en tabbladen af.
  • Maakt u 15 minuten geen gebruik van MijnCWZ? Dan wordt u automatisch uitgelogd. Alles wat niet verzonden of niet opgeslagen is, gaat dan verloren. 

Waarom word ik uitgelogd na 15 minuten pauze?

Maakt u 15 minuten lang geen gebruik van MijnCWZ? Dan wordt u automatisch uitgelogd. Dit is voor uw veiligheid. Alles wat niet verzonden of niet opgeslagen is, gaat dan verloren. Sla uw acties dus goed op voordat u pauze neemt.