Een afspraak maken na verwijzing door uw huisarts of andere zorgverlener
Op uw Zorgdomein verwijzing staat hoe de afspraak gemaakt kan worden. Dit kan zijn:
- U krijgt de afspraak per post of e-mail opgestuurd.
- U wordt gebeld door de polikliniek.
- U belt zelf de polikliniek. Klik onderaan de pagina op de polikliniek waarmee u een afspraak wilt maken.
- U maakt de afspraak in uw patiëntportaal MijnCWZ met het Zorgdomein verwijsnummer.
Meestal kunt u binnen 4 weken terecht. Dit lukt helaas niet altijd.
U heeft altijd een verwijzing nodig van uw huisarts of behandelend specialist. Anders vergoedt uw zorgverzekeraar de zorgkosten mogelijk niet.
Uw afspraak wijzigen of afzeggen
Kunt u niet naar de afspraak komen op de polikliniek?
- Bel dan zo snel mogelijk de polikliniek om uw afspraak af te zeggen. U kunt meteen een nieuwe afspraak maken.
- Bij sommige poliklinieken is het mogelijk om uw afspraak te verplaatsen of annuleren in uw patiëntportaal MijnCWZ. U ziet dan de knop 'Veranderen' of 'Afzeggen' achter uw afspraak in MijnCWZ.
Er kan dan een andere patiënt in uw plaats komen.
Klik op de polikliniek onderaan de pagina waarmee u een afspraak heeft.
Een herhaalafspraak maken
Wilt u een afspraak maken voor een herhaalconsult? Dan kan dit vaak ook per telefoon, e-consult in patiëntportaal MijnCWZ of via beeldbellen. Soms is dit zelfs beter, omdat u dan niet onnodig hoeft te reizen of te wachten. Bespreek dit met uw behandelend zorgverlener of vraag ernaar als u belt voor een vervolgafspraak. Een consult per telefoon of beeldbellen kost evenveel als een consult op de polikliniek.
Digitale afspraakbrieven en afspraakherinneringen
CWZ stuurt altijd een bevestiging van uw afspraak. Als uw e-mailadres en mobiele telefoonnummer bij ons bekend zijn, dan sturen wij u een digitale afspraakbrief en een afspraakherinnering per sms. Zo heeft u belangrijke afspraakinformatie altijd bij de hand. Alle afspraakinformatie is te zien in patiëntportaal MijnCWZ.
Op patiëntportaal MijnCWZ kunt u zelf laten weten hoe wij u afspraakinformatie sturen (per e-mail of per post). Kijk hiervoor in patiëntportaal MijnCWZ onder 'Mijn gegevens > Mijn gegevens'. Lees meer over gebruik van uw e-mailadres en mobiele telefoonnummer voor afspraakinformatie.