Jaarverslag en jaarrekening 2023 gepubliceerd

05 juni 2024

CWZ heeft 2023 afgesloten met een positief resultaat van 4,3 miljoen euro. Toekomstgericht blijft het Nijmeegse ziekenhuis scherp aan de wind zeilen.

Moeder en kind bij hoofdingang CWZ Nijmegen

CWZ heeft het jaar 2023 afgesloten met een positief resultaat van 4,3 miljoen euro. Toekomstgericht blijft het Nijmeegse ziekenhuis scherp aan de wind zeilen.

Net als andere zorgorganisaties moet CWZ het hoofd bieden aan uitdagende ontwikkelingen zoals de stijgende kosten op het gebied van grondstoffen en arbeidsontwikkelingen (CAO), de groeiende zorgvraag, en de krapte op de arbeidsmarkt.

'Met het oog op de nabije toekomst moeten we ons rendement verder verbeteren. Alleen dan lukt het om onze strategische ambities waar te maken. We zetten hierbij de ingezette koers voort op het gebied van slimmer werken, innoveren met hybride zorgvormen en de realisatie van een duurzaam lange termijn huisvestingsplan,' lichten bestuurders Ankie van Rossum en Jos Wannet toe. 'Langs de lijn van de zorgtransformatie (IZA) werken we als topklinisch ‘ziekenhuis zonder muren’ samen met netwerkpartners aan duurzame gezondheidszorg voor alle inwoners van de regio Nijmegen.'

Naar het jaarverslag en de jaarrekening 2023.